The Devaluation of the Teaching of English in Public Schools and the Consequences to the Market

Authors

  • Lindiane Viviane Moretti
  • Claudia L. de Castro
  • Fernanda C. dos Reis
  • Ivaneide Silveira
  • Jessica Pereira
  • Sandra M. dos Santos

DOI:

https://doi.org/10.21710/rch.v7i0.63

Keywords:

English language and work, salary and English language, English knowledge and market, objectives of English learning at school

Abstract

The objective of this article is to understand the possible reasons why elementary andsecondary students of public schools do not learn English effectively. It is an important themefor business and educational area for it is proved that people who speak two or morelanguages can get better salaries. In order to reach our goals we placed a questionnaire toHigh School students in a public school, read articles, accessed Official Publications and hadaccess to texts that shows the market value of knowing another language. Finally, we werecertain that school needs to add in its horizon that learning English is not only important forRevista Científica Hermes 7: 155-168, 2012cultural or educational reasons, but also for changing the life of their students as it makes itpossible for them to change their salary status at work.

References

BRASIL. 1998. Parâmetros Curriculares Nacionais: terceiro e quarto ciclos do ensino fundamental: Língua Estrangeira. MEC/ SEF, Brasília.

BRASIL. 2006. Orientações Curriculares para o Ensino Médio – volume 1 – Linguagens, códigos esuas tecnologias. MEC/SEB, Brasília.

Cox, M.I.P. & Assis-Peterson, A.A. 2007. Inglês em tempos de globalização: para além debem e mal. Caleidoscópio 5(1):5-14.

Dore, R. 2006. Gramsci e o debate sobre a escola pública no Brasil. Caderno CEDES,26(70):329-352.

Fogaça, F.C. & Nunes, G.T. 2007. O ensino de línguas estrangeiras e a sociedade. Revista Brasileira de Linguística Aplicada 7(1):161-182.

Giardino, A. 2011. O profissional que as empresas querem. Você S.A. 155:14-15.

LDB. 1996. Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional: lei no 9.394, de 20 de dezembro de 1996, que estabelece as diretrizes e bases da educação nacional.

SÃO PAULO. 2008. Proposta Curricular do Estado de São Paulo: Inglês. SEE, São Paulo.

Tondelii, M.F. 2005. A Influência da língua estrangeira na empregabilidade de profissionais da área tecnológica no setor industrial: um setor exploratório na região norte do Paraná. Dissertação de mestrado. Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Ponta Grossa.

Published

2012-07-31

How to Cite

Moretti, L. V., Castro, C. L. de, Reis, F. C. dos, Silveira, I., Pereira, J., & Santos, S. M. dos. (2012). The Devaluation of the Teaching of English in Public Schools and the Consequences to the Market. Revista Cientí­fica Hermes, 7. https://doi.org/10.21710/rch.v7i0.63

Issue

Section

ARTICLES

Most read articles by the same author(s)