Consumer’s Behavior: consumer’s motivation and consume perception, particularly on the luxury goods marked
DOI:
https://doi.org/10.21710/rch.v3i0.35Keywords:
consumption meaning, rare thingsAbstract
Demographic studies, localization, social and economic surveys, beyond culturalcharacteristics, may partially explain the options of consumers. Thus, this work aims torealize a theoretical discussion about the buying behavior and the process involved to theluxury goods. Historically, the rare things property didn´t mind to the basic needs, but did anexhibitionism and ostentation which intended to give to the owner a differential. Nowadays, thehabit changes due to the economic forces, has generated new consumption patterns andknowing the meaning behind this consumption may provide a critical competitive advantageto the enterprises.References
Cobra, M. 1990. Administração de Marketing. Editora Atlas, São Paulo
D’Angelo, A.C. 2006. Precisar, não precisa: um olhar sobre o consumo de luxo no Brasil. Lazuli Editora, São Paulo.
Freud, S. 1978. A história do movimento psicanalítico. Abril Cultural, São Paulo.
Kohler, W. 1980. Psicologia da Gestalt. Editora Itatiaia, Belo Horizonte.
Oliveira, E.C. 2007. Comportamento do consumidor: processo de decisão de compra de livros pela internet. Dissertação de mestrado. Universidade de São Paulo, São Paulo.
Sá, S. de. 2009. Luxo vislumbra novo cenário pós-crise. http://www.mundodomarketing.com.br/imprimiblognews.php?materia=9604. Acesso em 12/03/2010.
Skinner, B.F. 1967. Ciência e comportamento humano. Editora Universidade de Brasília,
Smith, A. 2003. A Riqueza das Nações. Martins Fontes, São Paulo.
Solomon, M.R. 2002. O Comportamento do Consumidor: Comprando, Possuindo e Sendo. Editora Bookman, Porto Alegre.
Sousa, R.P.L. 2001. A Visualidade das Marcas Institucionais e Comerciais como Campo de Significação. Tese de doutorado. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo,
Stanton, W.J. 1980. Fundamentos de Marketing. Editora Pioneira, São Paulo.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Revista CientÃfica Hermes - FIPEN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.